Friday 19 August 2016

Khasiat Hai-O GarlicTablet dan MinKaffe Untuk Ibu Mengandung dan Ibu Menyusu




Assalamualaikum semua...  


Alhamdulillah... ALLAH masih panjangkan umur Dida, dapat Dida kongsikan dengan uolss semua kebaikkan dan khasiat Hai-O GarlicTablet, MinKaffe a.k.a Mineral Coffee dan BVAlfalfa untuk Ibu Mengandung, Ibu Berpantang dan juga Ibu Menyusu. Sebab Dida dapati ramai nooorrr yang bertanya kat Dida actually ibuyang breast-feeding & pregnant mom.

Oleh itu, setiap pertanyaan yang uolls bertanya pada Dida di entry Hai-O Garlic Tablet & Khasiat Garlic Untuk Ibu Mengandung dan Ibu Menyusu akan Dida kupaskan di entry ni. Dida harap terjawab la ye setiap pertanyaan uolls tu..  


MIN KAFFE 



FAQ MENGENAI MINERAL COFFEE a.k.a MIN KAFFE 

Ramai yang tahu tentang kebaikkan & kelebihan kopi ni sampai la ke peringkat antarabangsa. Bagi yang tak tahu boleh baca dekat link yang Dida berikan ni ye ~> Apa itu Mineral Coffee?Mineral Coffee VS Kafein dan Mineral Coffee Untuk Ibu Mengandung dan Menyusu . Wlpun begitu, masih ramai jugak yang ragu2 tentang keberkesanan MinKaffe ni. So kat sini Dida akan memberi penjelasan selanjutnya tentang Mineral Coffee a.k.a MinKaffe.

1. Dalam MinKaffe ni takde KAFEIN ker?

JAWAPAN: 

Kafein adalah natural chemical yg ada dalam biji kopi, daun teh, koko (utk buat coklat dan minuman spt milo dll) dan cola (utk bagi minuman ringan / gas). Bila kita minum atau makan sesuatu yg mengandungi kafein, ia akan bertindak spt 'stimulant' iaitu membuatkan kita merasa lebih alert dan lebih bertenaga.

Masalahnya - kafein ni akan 'drain' @ keluarkan sedikit mineral dr tubuh kita bersama2 urine.....Kerana itulah ibu mengandung dan anak2 yg sedang membesar tak di galakkan untuk minum atau makan bahan berkafein.

TETAPI tidak pada MinKaffe. Kenapa Dida katakan tidak pada  MinKaffe. Kerana dalam MinKaffe ni terdapat GARAM BULUHSelain aroma kopinya yang wangi, ia juga kaya dengan bahan mineral seperti magnesium yang dapat menggalakkan penyerapan kalsium dan penggunaannya. Min Kaffe bukan sahaja memenuhi cita rasa para peminat kopi, malah kandungan garam buluh di dalamnya telah meningkatkan nilai nutrisi kopi.

ANTARA KEBERKESANAN MIN KAFFE 

  • Kaya dengan unsur anti-pengoksidaan.
  • Kaya dengan bahan mineral dan elemen surih seperti magnesium, besi, kalsium dan kalium.
  • Menghilangkan keletihan fizikal dan mental.
  • Melegakan tekanan.


2. Boleh ker IBU MENGANDUNG/ IBU MENYUSU atau SEDANG BERPANTANG minum MinKaffe ni? 

JAWAPAN: 

Ya, boleh minum dan tak ada masalah pun if nak minum. Malah sangat bagus utk diminum bagi ibu yang sedang berpantang or yang tengah breast-feeding. Ramai yang risau takut susu kering. Tapi sebenarnya tidak. Malah makin meriah susu uolss tau. Xpercaya cer try minum. Tapi lepas ni jangan marah Dida udah la ye, klu peti sejuk umah uolss penuh gan susu uolss je sampai tak boleh nk letak barang lain. Temanya beli la peti sejuk kecik khas utk susu. Itu lebih baik. Tak gituuu... Bagi ibu yang sedang mengandung terutamanya yang mempunyai HB Rendah atau Kencing Manis pun elok amalkan tau. Selanjutnya uolss bole baca kat bawah ni ye. Huhuhu...

Bagi IBU MENGANDUNG, MinKaffe dapat:

  • Mengatasi masalah bacaan tekanan darah rendah.
  • Menstabilkan gula dalam darah untuk mengelakkan GDM (gestational diabetes mellitus) atau kencing manis ketika mengandung.
  • Menstabilkan tekanan darah yg tinggi atau sangat rendah.
  • Memberi tenaga serta mengenyangkan di kala si ibu yg mengalami 'morning sickness', tidak lalu makan atau kerap muntah pada awal kehamilan.
  • Si ibu lebih bertenaga & tidak mudah penat sepanjang kehamilan.
  • Merawat masalah 'cramps' dan sembelit di kalangan ibu hamil.


Bagi IBU MENYUSUMinKaffe boleh membantu bagi:

  • Khasiat Magnesium dalam MinKaffe akan membantu memudahkan penyerapan kalsium yang sangat penting bagi kesihatan tulang & gigi ibu menyusu.
  • MinKaffe dpg meredakan stress para ibu akibat masalah kesihatan/ kesakitan selepas bersalin dll.
  • Ingat punca utama KEGAGALAN penyusuan eksklusif ibu adalah STRESS selain amalan pemakanan yg tidak betul.
  • Membanyakkan / memekatkan susu badan.
  • Ibu menyusu pasti boleh kekal langsing dengan MENYUSU BAYI bersama MINERAL COFFEE. Ini kerana selepas bersalin pasti sembelit & mengalami kesukaran untuk membuang air... So bila minum #mineralcoffee ia melawaskan perut kita.


So uolss semua jangan takut untuk minum MinKaffe. InsyaAllah takkan berlaku jika anda/anak2 minum Kopi Mineral... bukan kerana Kopi Mineral ini tiada kafein!! Ia tetap ada kafein, so peminum akan merasa cergas dan kurang mengantuk...tetapiiiiiii... kesan BURUK kafein iaitu 'drain the minerals thru urine' seperti 3 in 1 yang terdapat diluar sana. Tapi dalam MinKaffe hampir tiada kesan kerana telah digantikan dengan kehadiran 77 jenis mineral yang terkandung di dalam "GARAM BULUH" di dalam kopi Mineral.

Itulah rahsia MinKaffe ni... 


3. Boleh ker org PENYAKIT KENCING MANIS atau DIABETES minum MinKaffe ni? 


JAWAPAN: 

Boleh sangat2Bagi orang2 diabetes yang takut minum 3 in 1 jangan takut untuk mencuba MinKaffe. Kenapa sesuai sebab Min Kaffe ini tiada gula. MinKaffe ni tidak menggunakan gula biasa, ia menggunakan artificial sugar (pemanis non-nutritif yang 200 kalori lebih manis dari gula dan tidak mengandung kalori) iaitu gula yang boleh diminum oleh orang diabetis seperti PalSweet, NutraSweet, Equal atau Canderel. Dgn erti kata lain, MinKaffe ni selamat untuk diminum pesakit kencing manis. 

Untuk pengetahuan uolss semua sel2 kitew akan buat keje secara optimum dalam keadaan beralkali. Jadi selkitew yang dah tak berapa nak optimum akan bekerja dengan aktif semula. Itu yang ada testimoni bila minum kopi mineral 2x seminggu pesakit kencing manis boleh reduce dari level 11 ke level 7. 



Jangan terkejut plak ye. Bahkan GARAM BULUH mampu menstabilkan gula dalam darah. Uolss boleh lihat testimoni dalam Pengedar Mineral Coffee a.k.a MinKaffe ni. So jgn takut2 nak minum ye sebab Garam Buluh membantu dalam menyeimbangkan gula dalam darah dengan adanya chlorogenic acid.  Dalam masa yang sama pesakit juga harus mengambil kira segi nasihat doktor.

Sebagai contoh ambik report sebelum amalkan kopi ni. Lepas tu selepas amalkan MinKaffe pi kat Doktor balik dan cek balik Kencing Manis dan Darah Tinggi. Uolss akan nampak perubahan dan perbandingan sebelum dan selepas amalkan kopi kesihatan ni.  








4. Boleh ker org PENYAKIT DARAH TINGGI atau  HIGH BLOOD PRESSURE minum MinKaffe ni? 


JAWAPAN: 

Boleh. Jangan risau ye sebab ia mengawal tekanan darah supaya lebih stabil. Min Kaffe bertindak sebagai agen penenang.


*Sedikit amaran ye untuk uolss yang mempunyai penyakit seperti diatas.  Tapi rasanya bukan amaran skit. TAPI AMARAN KERAS. Please...Please...Please... JANGAN SESEKALI TAMBAH GULA OR SUSU DALAM MINKAFEE tu ye. Dalam kopi tu dah cukup segalanya. So jangan la tambah itu tambah ini. 





5. Saya ada penyakit IMSOMNIA. Boleh ker org PENYAKIT macam saya ni minum MinKaffe ni? Dan kalau saya minum mau saya tak tidur jika amalkan Min Kaffe ni ?

JAWAPAN: 

All right... Kebanyakkan pesakit imsomnia ni antara lain masalahnya ialah kerana kalsium tidak dapat diserap dengan baik oleh sistem badan seseorg individu tersebut. Maka badan mereka ni sentiasa cergas dan menyukarkan untuk proses tidur. Kandungan Magnesium didalam Min Kaffe tadi membantu penyerapan kalsum berjalan dengan lancar dan lebih baik, seterusnya badan akan beransur tenang dan dapat tidur dengan nyenyak. Begitu juga bagi orang yang sakit Migrain. 

6. Boleh ker PESAKIT MIGRAIN minum MinKaffe ni ketika SAKIT MIGRAIN menyerang? 

JAWAPAN: 

Kepada sesiapa yang biasa menghadapi migrain atau gastrik ketika berpuasa, boleh minum  dan amalkan mineral coffee ni ketika sahur dan berbuka. Dida lagi galakkan uolss minum Min Kaffe ni dari uolss amalkan ubat Panadol atau ubat gastrik. Kenapa Dida cakap macam ni. Sebab Dida juga salah seorang yang amalkan Panadol ketika Migrain menjelma. Sakit habaq hang. Sapa tahan. Klu tengah sakit kepala nak tido pun tak boleh. Rasa nak pecah je kepala ni ha. So Dida kalau sakit migrain terus capai dan buat secawan Min Kaffe sebab elemen Garam Buluh tadi akan membantu melancarkan perjalanan darah dan mengelakkan migrain or sakit kepala. hilang terus sakit kepala Dida ni dan yang bestnnya nak tido pun rasa aman aje. Tak perlu telan lg Panadol Actifast. Minum je kopi terus hilang rasa berdenyut2  di kepala Dida ni. Sapa nak mcm ni meh order kopi gan Dida RM33/Sekotak aje dan ada 20sachets. Mmmuuuaaahhh...







7. Siapa lagi yang boleh mengamalkan dan minum Min Kaffe ni?

JAWAPAN: 

  • Sesuai sangat untuk ibu2 dan sesisi keluarga yang bekerja mahupun yang sedang belajar sebagai energy booster utk kekal bertenaga sepanjang hari di office, kelas (ketika belajar) dan juga di rumah. 
  • Mereka yang selalu sangat rasa letih dan sengal2 sendi juga sesuai sgt minum Min Kaffe ni
  • Mereka yang ada gastrik tapi at the same time suka sangat minum kopi kerana Min Kaffe boleh kurangkan masalah sebu ulu hati disebabkan gastrik ni.
  • Mereka yang ada migrain! Ha! Kafein memang boleh membuatkan migrain menjadi teruk. Tapi bukan Min Kaffe sebab ia boleh bantu kurangkan masalah sakit kepala akibat migrain ni
  • Untuk wanita yang ada masalah senggugut atau datang haid
  • Untuk mereka yang ada masalah kulit seperti jerawat badan dan eczema
  • Mereka yang ada alahan resdung dan kulit
  • Mereka yang ada masalah tidur atau imsomnia
  • Sesiapa yang ada masalah buasir dan sembelit. Sesuai la sangat buat ibu2 mengandung or bersalin yang ada sembelit tuuuu...
  • Mereka yang ada masalah kencing manis, sakit jantung dan darah tinggi. InsyaAllah.. Boleh bantu
  • Mereka yang ON DIETobesiti dan nak kurus!


CARA PENGAMBILAN MIN KAFFE (YANG BETUL)

Bancuhkan sebungkus Min Kaffe dengan 150ml air panas, boleh diminum selepas dikacau dengan rata. Kire buat dalam cawan kecik aje ye. Bukan cawannn BESAQ naa. Mcm Dida suka Minum panas2 tak suka minum suam2 atau sejuk2. Hihihi...  



HAI-O GARLIC TABLETS



FAQ HAI-O GARLIC TABLETS

1. Saya ragu2 untuk makan GarlicTablet.  Adakah ia HALAL?

Untuk pengetahuan semua dalam Hai-O, Top Management adalah orang Islam. So kami memang sangat concern pasal HALAL ni. Selain kami menjual kami juga adalah pengguna produk2 Hai-O. Produk yang terdapat di dalam Hai-O ni sememangnya HALAL, BERKUALITI dan sentiasa HIGH DEMAND. Ramai jugak yang bertanya mana Sijil Halal sblm ni. Actually sblm ni mmg ada Sijil Halal tapi uolss pun tau bila nk renew sijil memang take time dan bukan senang untuk mendapatkan Sijil Halal. So kat sini uolss boleh tengok dalam gambar dibawah ni. Dimana Dida sertakan Sijil Halal sebagai Bukti. 



Shandong Islamic Association is recognized foreign halal body by Jakim.


2. Boleh ker IBU MENGANDUNG/ IBU MENYUSU atau SEDANG BERPANTANG amalkan GarlicTablet ni? Tak bahaya ke untuk Ibu dan anak?

Okay... meh dida clarify untuk memudahkan ANDA semua faham dan lebih jelas tentang bawang putih ni, so Dida nak uolss semua jawab soalan kat bawah ni dengan jujur. Kitew asah minda dan berfikir skit ye untuk hari ni.

Soalan Pertama - Waktu biasa uolss makan tak bawang putih? Wlpun ketika haid? Mesti uolss makan kan. Betul tak? Ada ke time haid tak boleh makan bawang putih? Petua mana uolss ikut ye. Tak penah plak Dida degaq petua lagu tu time datang bulan x bole makan bawah putih. Biasa makan ja. Abis tu takkan time masak uolss tak gune bawang putih dan bawang merah. Itu kan benda wajib gune time memasak. Wlpun uolss masak sup sayur. Hihihi... 

Soalan Kedua - Kenapa waktu berpantang uolss kene memperbanyakkan lagi makan bawang putih? Adakah hanya kerana mengikut petua dari amalan org tua kitew? Cer pikir sattt. 

Pada yang tak tahu, kene ambik tahu sebab time berpantang ni sah
kene amalan makan garlic untuk buang angin dalam badan. But uolss don't worry benda ni bukan beri kesan yang tak elok pada mommy yg tengah berpantang and baby yang baru lahir. Malah bagus tau untuk kesihatan ibu dan anak.

Kebaikkan pada Ibu :-
  • Banyakkan susu badan.
  • Buang angin dalam badan. 
  • Antibiotik yang selamat dan semulajadi - ianya selamat untuk kegunaan jangka masa panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  • Menghalang Alergi - mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung yamg sensitif, sinus, alergi, asma, selsema, hepatitis.
  • Mempertingkatkan Sistem Penghadaman - formula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastric, ketidakhadaman.
  • Memoderatkan tekanan darah tinggi - kajian menunjukkan pengambilan 2-4 tablet akan menurunkan darah tinggi dengan 8 point.
  • Detoksifikasi - garlic mampu mengeluarkan raksa, plumbum dan kadmium iaitu logam toksik dari tubuh dengan pantas.
  • Menurunkan kolesterol - menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.
  • Mencegah Kanser - membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetus kejadian kanser - Nitrosamine.
  • Menstabilkan Glukos - Menolong menstabilkan glukos di dalam tubuh kita.
  • Arthritis - bantu mengurangkan bengkak-bengkak pada sendi serta sakit berkaitan akibat bengkak-bengkak tersebut.
  • Mengandungi spearmint - memertingkatkan sistem penghadaman dan fungsi jantung.

Kebaikkan pada Bayi/Baby minum susu ibu yang mengamalkan GarlicTablet:-
  • Bayi susah kene kembung perut especially baby boy. 
  • Baby kuat kentut lepas minum susu ibu. Hihihi... Maklum lah buang angin.
  • Pengambilan bawang putih semasa ibu sedang mengandung boleh memberikan khasiat yang banyak kepada si anak. Salah satunya adalah bayi tersebut akan mendapat meningkatkan berat badan dengan lebih cepat dalam kandungan. Maka, semasa mereka diberanakkan, mereka akan kelihatan lebih sihat berbanding dengan si ibu yang tidak mengambil diet bawang putih.



Ini antara khasiat dan Kelebihan Garlic Tablet. 
Actually bawang putih ni bagus sangat sebab anti-Kanser.


Soalan Ketiga - Waktu mengandung uolss makan tak bawang putih especially dalam masakkan uolss masukkan tak bawang putih? Kompem masukkn. Lain la uolss alah tu lain citew. 


Soalan Keempat - Siapa kat sini boleh gigit dan makan mentah2 bawang putih tanpa dimasak sebanyak lima ulas angkat tangan!!! Jika boleh uolss memang awesome la. Sebabnya bawang putih ni kalau makan mentah memang boleh membuatkan anda loya, bau xyah cakap la mmg jenuh nak telan dan rasa pedas panas macam tuuu. Sebab tu dengan adanya GarlicTablet ni memudahkan uolss makan. Just telan disulami dengan air masak. Simple and easy.

Ermmm... rasanya uolss mesti dah dapat jawapannye kan. So masih teragak2 lg ke nak makan GalicTablet ni. Tepuk dada tanya diri anda sendiri. 


*Makan dalam dos yang dibenarkan. Jangan makan ikut suka hati kang baby kepanasan plak. Walau bagaimanapun uolls dinasihatkan merujuk terlebih dahulu kepada yang lebih pakar iaitu doktor sebelum uolls mengambilnya dan haruslah dalam kuantiti yang betul... Jangan terlebih sudah... Ye la mana tau uolls ada allergic gan garlic ke kan... 


In English




3. Boleh ker orang yang mengidap gastrik atau kembung perut makan GarlicTablet?


Boleh sayangku... Lagi digalakkan. Orang gastrik atau kembung perut wajib makan GarlicTablets ni. Sb ape Dida cakap boleh. Sebab Dida juga salah seorg dari pesakit gastrik dan juga seorg yang kerap kene gastrik kalau xkene gaya cara makan dan time makan xteratur. Sangatmerbahaya uolss. Sekali dia datang ALLAH je la yang tahu sakit macam mana. Kalau tengah2 malam buta lagi la. Sape plak nk tlg drive bawa pi Klinik. So jawabnye wajib ada GarlicTablets ni dimana uolss berada, malah wajib ada dekat umah uolss. Ye la time terdesak atleast ada ubat.

Nape Dida kate ubat, sebab GarlicTablets ni salah satu penawar sakit gastrik atau kembung perut Dida. Mana2 pi Dida mesti bawak GarlicTablets ni. Penyelamat Dida ketika sakit menjelma. 




Cara makan ketika gastrik
  • Makan 2-4 biji ketika sakit
  • Bilas dengan air suam
Ini amalan Dida ketika sakit. Dida xmakan sekaligus 4biji. Dida ikut peringkat demi peringkat. Sebagai contoh if makan 2 biji garlic tp still sakit selepas sejam baru Dida tambah 2biji lagi. 

Biasanya Dida amalkan Minum secawan MinKaffe atau Mineral Coffee. Lepas tu baru Dida makan 2biji Garlic Tablets dibilas dengan air masak/air suam. Pastu kompem tido nyenyak. Hihihi... 




4. Saya nak tanya bole ke amalkan Minkaffe dan Hai-O GarlicTablets? Fungsi dan Keberkesananya?

Bole, xde masalah. Malah lebih bagus untuk kesihatan. Malah bagus dijadikan petua perut buncit dan kurus kan badan.


5. Saya nak tanya kalau saya hanya amalkan Hai-O GarlicTablets sahaja boleh ke? Sebab saya xboleh minum kopi...

Boleh xde masalah. Depend on u. Tiada paksaan. Tapi uolss jangan samakan kopi 3 in 1 mcm kat pasaran tu ye. Belum cuba belum tahu. Sebab xsama dengan MinKaffe. Mcm Dida mmg xbole minum kopi sblm ni sebab bila minum je mesti pening kepala. But after Dida try MinKaffe alhamdulillah okay sangat dan xpening lagi. 


6. GarlicTablet ni ada tiruan ke?

Buat masa sekarang tiada info ada produk Hai-O tiruan kecuali sabun MarineEssence. Sekiranya uolss berurusniaga dengan penjual/pengedar yang menjual dengan harga yang jauh lebih rendah, maka kemungkinan besar membeli produk tiruan atau maybe stok tersebut stok dah nak expired date or dah expired. 

Sebab ada kes pembeli nak murah last2 baru tahu rupanya produk yang dia beli tu tiruan. Just imagine if beli produk tiruan akan memberi kesan yang tidak elok pada kesihatan kitew. X pasal2 rosak muka dan badan uolss. Rugi duit satu hal. Sakit hati satu hal. Dapat penyakit satu hal. So berhati2. Jadi pastikan uolss membeli dari penjual/pengedar yang sah. ^_^


7. Boleh saya tahu cara pengambilan Hai-O GarlicTablets yang betul?

Dua kali sehari, 2 biji setiap kali, diambil dengan air suam. 2biji pagi 2biji malam.  

  • Sesuai diambil oleh semua golongan kecuali kanak2 yg berumur 3 thn ke bawah.
  • Sangat digalakkan utk ibu2 mengandung utk menguatkan daya keimunan dan stamina.

8. Boleh saya tahu Harga terkini Hai-O GarlicTablets dan Min Kaffe?

Ni ye harga terkini Hai-O GarlicTablets dan Min Kaffe




Now Harga RM44/SEBOTOL
So jangan cakap akk xcakap ye... 

New Price RM33/SEKOTAK
From 1st May


BVALFALFA 





Alfalfa adalah tumbuhan berbunga dalam kumpulan kekacang yang hidup antara empat hingga lapan tahun tetapi boleh menjangkau sehingga 20 tahun, bergantung kepada jenis baka dan cuaca. Tumbuhan berbunga kecil berwarna ungu ini boleh mencapai ketinggian sehingga 1 meter. Alfalfa mempunyai akar yang sangat panjang dengan sistem akar yang berselirat sehingga menjangkau 15 meter yang menjadikan alfalfa begitu hebat dalam menyerap mineral dan vitamin yang berada jauh di dalam tanah yang sukar dicapai oleh tumbuhan biasa yang lain. Selain itu, akarnya yang panjang dan berselirat menjadikan ia mampu bertahan semasa kemarau. 



Perkataan alfalfa berasal daripada bahasa Arab dengan suku kata al-fak-fakah, yang bermaksud “Bapa semua makanan” kerana ia sangat kaya dengan mineral penting yang menjadikan alfalfa  makanan tambahan yang sangat berkhasiat untuk kesihatan manusia.

Alfalfa secara semula jadi kaya dengan mineral seperti kalsium, magnesium dan zat besi serta lain-lain mineral penting dan vitamin termasuklah vitamin A, D, E, K di samping mengandungi semua kumpulan vitamin B, biotin, asid folik, potasium dan lain-lain. Selain itu, alfalfa kering sangat kaya dengan protein. 


FAQ BVALFALFA 

1. Siapa yang sesuai minum BV Alfalfa?





2. Cadangan Pengambilan BV Alfalfa? 




3. Bagaimana Cara Minum BV Alfalfa? 




4. Berapa lama boleh tahan untuk satu botol penggunaan BV Alfalfa ni? 

Satu botol boleh tahan 3 - 6 bulan. Depend pada cara penggunaan anda. 


5. Siapa yang tidak boleh makan BV Alfalfa? 






3 golongan yang tidak boleh makan BV Alfalfa:-


(1) Pesakit Lupus (SLE)


Systematic Lupus Erythematosus (SLE) adalah penyakit kronik auto-imun dimana badan pesakit menghasilkan protein darah dengan banyaknye. Protein darah dipanggil antibodi ini dengan sendirinya memberi tindak balas terhadap tisu seseorang. Punca pesakit SLE tidak diketahui. Di dalam BV Alfalfa mengandungi sedikit protein yang memberi tindakbalas kepada pesakit SLE. Oleh itu pesakit SLE tidak boleh memakan atau minum Alfalfa.

"One food to avoid is alfalfa sprouts. Alfalfa tablets have been associated with lupus flares or a lupus-like syndrome that includes muscle pain, fatigue, abnormal blood test results, and kidney problems. These problems may be due to a reaction to an amino acid found in alfalfa sprouts and seeds. This amino acid can activate the immune system and increase inflammation in people with lupus."

(2) Pesakit Psoriasis

Psoriasis adalah sejenis penyakit autoimmune yang mengubah jangka hayat sel2 kulitPsoriasis menyebabkan pertumbuhan pantas sel2 dipermukaan kulit. Lebihan sel kulit ini akan membentuk satu kawasan kulit tebal berkilat yang kering, sangat gatal dan adakala menyakitkan.

Psoriasis adalah sejenis penyakit yang kekal lama. Penyebab penyakit Psoriasis masib belum diketahui, tetapi umunya Psoriasis berkaitan dengan sistem imun dan genetik individu.

Tiada rawatan khusus untuk Psoriasis, namun anda boleh cuba untuk mengamalkan gaya hidup lebih sihat. Salah satunya ialah dengan mengelakkan makanan dari sumber BV Alfalfa. Fokus utama untuk Psoriasis ialah untuk mencuba menghentikan sel2 kulit itu dari tumbuh terlalu pantas.

Auto-immune diseases” such as multiple sclerosis (MS), lupus (systemic lupus erythematosus, SLE), rheumatoid arthritis (RA), or other conditions: Alfalfa might cause the immune system to become more active, and this could increase the symptoms of auto-immune diseases. There are two case reports of SLE patients experiencing disease flare after taking alfalfa seed products long-term. If you have an auto-immune condition, it’s best to avoid using alfalfa until more is known.


(3) Ibu Menyusu Bayi G6PD Deficiency

G6PD adalah enzim glucose-6-phospate-dehydrogenase. G6PD membantu sel darah merah untuk berfungsi dengan baik, melindunginya dari sebarang gangguan luar termasuklah dari sumber makanan dan ubatan. Bayi kekurangan G6PD bermakna, badan bayi tidak menghasilkan enzim G6PD yang cukup.

Jika bayi terdedah kepada bahan merbahaya dan meransang simptom G6PD, sel darah merah boleh pecah dan musnah sehinggan menyebabkan Hemolisis. Contoh agen Hemolisis ialah kacang parang (Fava Beans) dan (Vitamin K)

BV Alfalfa tinggi dengan Vitamin K sebab itu ibu menyusukan bayi yang ada G6PD tidak boleh makan BV Alfalfa (sepanjang tempoh penyusuan sahaja). Walaupun tidak dinafikan ada ibu menyusu mengatakan bahawa pengambilan BV Alfalfa tidak memberi sebarang efek negatif kepada bayi mereka. 

Ape2 pun terpulang kepada ibu, tetapi Dida nasihatkan if anak dah ada G6PD seelok2nya elakkan makan or minum BV Alfalfa. Kerana ia membahayakan kesihatan bayi anda. 

Bagi uolss yang tergolong dari 3 golongan ini please take noted and please berhati2. But don't worry dan jangan bersedih kerana banyak lagi alternatif lain dan makanan yang sesuai uolss makan. 


6. Berapa harga sebotol BV Alfalfa sekarang?





So Dida harap coretan Dida yang panjang lebar ni dapat la menjawab setiap persoalan uolss. So bagi pembeli diluar sana beli dengan bijak. Beli dari agent dan pengedar yang bertauliah. Sebab kebanyakkan penjual hanya menjual barang sahaja tetapi tidak tahu tentang sesuatu produk. So if sesuatu terjadi pada uolss kene rujuk paga agent yang uolss beli bukan pada agent lain.

Jika ada sebarang kesilapan dan Dida ada buat uolss terguris hati. Dida minta maaf. 


Love uolss...  







Lets Healthy, Beauty and Wealthy with me... 


019-2049504

E-mail : idaariff84@gmail.com | FB : Eda Ariff | IG : edaariff







2 comments :

  1. bio alfafa tu...klu dah buke,lame mane boleh simpan dalam peti sejuk?

    ReplyDelete
  2. hai, kalau usia kandungan seawal 2 minggu, boleh ka ibu hamil mengambil garlic tablet? atau 5 bulan keatas baru boleh ambil garlic tablet hai o ?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...