Wednesday 16 July 2014

Cara Ukur Premium Beautiful

Bentuk badan seseorang wanita berbeza namun begitu korset Premium Beautiful memenuhi setiap lekuk badan wanita melaui ukuran yang betul dan tepat. Kita akan dapat memakai set Premium Beautiful yang betul-betul sepadan dengan saiz badan kita. 

Assalamualaikum readers, ape khabar semua?

Hari ni dida nak share something with uolls tentang bagaimana cara nak ukur your body measurement supaya tepat dengan saiz Premium Beautiful. So nanti takdelah rasa sakit badan, sesak nafas dan macam2 lagi... Dida tak nak la pastu duk complain habaq kat orang PB ni tak okay la... ini lah dan macam2 lagi. Bagi diri dida, dida nak sapa yang pakai PB ni rasa happy. If uolls happy dida pun akan lagi happy.  Mesti uolls terfikir kenapa kene ukur body measurement??? Ini kerana dengan cara ni uolls dapat tahu berapa saiz ukuran badan uolls.. Then memudahkan kerja dida juga  betol tak? uolls bagi tau je saiz korang.. And then bila jumpa dida terus dah bole bawak PB tu... Tak la risau salah saiz ke apa.. :) yang penting FREE trial tau kalo ada yang berkeinginan nak cuba... Normally yang pakai tu selalunya tak nak bukak dah la sebab rasa best sangat bila pakai korset ni.. Sebab ape dida cakap macam tu... Ini kerana dida dulu pun macam tu... hihihi... Dida selalu dengar jugak orang kate susah nak pakai la. Nak pi tandas susah la dan macam lagi2 la dida dengar. Tapi semua tu meleset after dida sendiri try pakai PB. Nak cuba?? haaa sila ukur badan anda and jom kita jumpa! Setuju??

Okayyyy.... sebagai seorang wanita of course kita pakai pakaian dalam. But normally wanita ni kan selalu pilih yang cantik2 je kan. Tetapi uolls tau tak sebenarnya sangat penting dalam pemilihan pakaian dalam yang betul. Dida penah pergi kedai yang menjual pakaian dalam wanita ni. Guess what!!! Auntie yang jual pakaian dalam wanita ni cakap kebanyakan wanita di Malaysia ni banyak yang pakai saiz yang salah. Bila kita pakai saiz yang salah boleh menyebabkan breast cancer. Dida bukan nak menakutkan uolls tetapi itu la hakikatnya. Tambahan pula sekali beli pakaian dalam wanita untuk satu helai dekat RM100. Takkan kita nak beli sehelai je kot. Confirm uolls sekali beli mau 5pcs - 6pcs tul tak. Lagi pun pakaian dalam tu hari2 kita pakai. Dan kadang2 tu bile kite beli cepat rosak, tak tahan lama, tak selesa dan mcm2 lagi la. Just imagine jika uolls beli 10 helai pakaian dalam wanita mau dekat RM1K. Ambik KOOO!!! For me Premium Beautiful is one of the best option for us. Ini dida share dari segi pengalaman dida. Benda yang baik tak salah dida kongsi bersama uolls dan kita manfaatkan bersama. Tak caya!!! Cer try... Syokkk!!! 

Anyway, Kenapa Premium Beautiful?

Instant body shaping
Di reka mengikut struktur badan wanita
Bersihkan darah daripada toksik
Meransang sel-sel yang lemah / tak aktif
Meningkatkan kadar metabolisme
Many more ...

Macam mana nak tentukan size?

To make sure kita pakai Premium Beautiful dengan selesa, pemilihan size sangat penting. Premium Beautiful ni unique for everybody. So setiap orang mempunyai size yang berbeza mengikut bentuk badan masing-masing. So, tak boleh senang-senang pinjam or sharing ok...





Terdapat 4 bahagian yang perlu diukur. Pastikan ukuran adalah dalam saiz sentimeter (cm). Kita mengukur lilit menggunakan tali ukur.


Cara nak ukur Premium Beautiful?

Just 4 measurements to identify your Premium Beautiful size. All the measurement mesti dalam cm / sentimeter. 

1. Measure your bust (dada / puncak)

Bust

Macam mana pulak nak tau size Cup? 

Formulanya adalah, Puncak dada - bawah dada = _____cm
jadi,92cm-82cm = 10cm.Sekarang refer pada table kat atas, utk lihat size cup yang sesuai. 10cm adalah dlm range 10-13, TING, cup size adalah "C"  


2. Measure your underbust (bawah dada)


Underbust


3. Measure your waist (pinggang)

Waist


Macam mana pulak nak tau size long bra? 

Pinggang is 75cm so 75cm is between 73-77 ,jadi your Long Bra PB will be 75 and cup C (75C)

Macam mana pulak nak tau size Waist Nipper ? 

Waist 75cm. 75cm is between 73-79, so your Waist Nipper size is 76. 

4. Measure your buttock (punggung)


Buttock

Macam mana pulak nak tau size long girdle? 

Formulanya adalah Puncak punggung - pinggang=______cm
Kalau total cm is (> 28), then you need to take 1 size bigger.


Then, finally uolls bagi measurement ni pada dida and dida akan convert ke Premium Beautiful Size. See just simple like that :) 

Then baru la kita set sesi fitting menfitting ni... Masa fitting nanti kita akan nampak perbezaan after pakai Premium Beautiful. Then, After fitting juga barulah decide untuk beli ke tak kan..... don't worry tiada paksaan :) For me memang tak rugi coz Premium Beautiful ni kita pakai lama, bertahun-tahun. Sampai beranak- pinak nanti... So this will be replace our normal bra tu.




Kalau uollss rasa tak yakin nak measure sendiri, boleh juga dida tolong ukurkan. Just give me a call / text / whatsapp me :)

For your information, I do accept payment in cash, credit card or installment. Whichever that suits you. 


Lets Healthy, Beauty and Wealthy with me... 
Eda Ariff
019-2049504
E-mail : idaariff84@gmail.com | FB : Eda Ariff | IG : edaariff



No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...