Friday 20 June 2014

Khasiat Garlic Untuk Ibu Mengandung dan Ibu Menyusu

Garlic Tablet

Assalamualaikum semua...  

Hari ni dida nak story about khasiat garlic or bawang putih ni pada pembaca sekalian. Al-maklumlah ramai sangat yang bertanya khasiat Garlic Tablet Hai-O ni kat dida. So tergerak la hati nak tulis topik berkaitan dengan Garlic ni. Actually bawang putih or garlic ni bukan sahaja enak menjadi bahan asas dalam masakan tetapi ia merupakan satu-satunya antibiotik yang dapat membunuh bakteria. Pada masa yang sama, bawang putih dapat melindungi tubuh daripada racun yang menyebabkan jangkitan. Uollss mesti tahukan d
alam apa jua masakan, boleh dikatakan semuanya mesti menggunakan bawang putih, sama ada masakan goreng, sup, stim, panggang, kalau tak masukkan bawang putih tu rasa macam tak lengkap je masakan tu kan? Event dalam meee maggie pun kite letak bawang putih. Betul tak??? Sebab kalau tak letak, tak sedap.

Pengambilan bawang putih segar ketika hamil dapat mengurangkan risiko pra-eklampsia iaitu kenaikan tekanan darah dan kadar protein dalam urin. Kajian menunjukkan bawang putih mampu meningkatkan berat badan bayi yang kecil. Tapi uolls pun tau kan sape yang sanggup makan garlic mentah2. Uwekkksssss... eeeeeee... Jika dida wasalammunnnn la jawapnye... Memang takkan makan bawang putih mentah2. Tak sanggup dida. Bagi pengemar garlir or bawang putih x pe la. Tapi cube bagi orang yang tak berapa dengan garlic. Memang tak sanggup nak makan kan. But dengan adanya garlic tablet from hai-o produk ni alhamdulillah boleh makan. 

Selain dari itu, bawang putih juga menjadi satu cara untuk menyembuhkan ibu menyusu yang terkena selsema. Caranya, ibu cuma perlu makan bawang putih. Melalui cara ini, ibu tidak perlu mengambil antibiotik yang mengalir kepada bayi melalui susu ibu. Apabila ibu hamil/ibu menyusu mendapat jangkitan dan memerlukan antibiotik untuk mencegah virus/penyakit, mereka akan menjadi was-was sama ada untuk makan antibiotik atau tidak, hal ini kerana risau akan ada kesan sampingan kepada bayi. Lagi pun skit2 makan antibiotik pun sebenarnya tak elok. Nampak sangat badan tu lemah. Boleh dikatakan jika tak ada antibiotik tu badan takkan sihat. Asyik sakit jeee memanjang. Ish... ish... ish... 

Untuk pengetahuan uolls semua, garlic atau bawang putih merupakan antibiotik semulajadi dan selamat untuk ibu hamil atau pun ibu menyusu. So bagi ibu2 mengandung/hamil/menyusukan bayi dont't worry or takut2 untuk makan Garlic Tablet. Jom kita tengok bagaimana garlic/bawang putih membantu ibu hamil dan ibu menyusu.


  • Antibiotik yang selamat dan semulajadi - ianya selamat untuk kegunaan jangka masa panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  • Menghalang Alergi - mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung yamg sensitif, sinus, alergi, asma, selsema, hepatitis.
  • Mempertingkatkan Sistem Penghadaman - formula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastric, ketidakhadaman.
  • Memoderatkan tekanan darah tinggi - kajian menunjukkan pengambilan 2-4 tablet akan menurunkan darah tinggi dengan 8 point.
  • Detoksifikasi - garlic mampu mengeluarkan raksa, plumbum dan kadmium iaitu logam toksik dari tubuh dengan pantas.
  • Menurunkan kolesterol - menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.
  • Mencegah Kanser - membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetus kejadian kanser - Nitrosamine.
  • Menstabilkan Glukos - Menolong menstabilkan glukos di dalam tubuh kita.
  • Arthritis - bantu mengurangkan bengkak-bengkak pada sendi serta sakit berkaitan akibat bengkak-bengkak tersebut.
  • Mengandungi spearmint - memertingkatkan sistem penghadaman dan fungsi jantung.


Antara 15 Khasiat Bawang Putih @ Garlic




Ini pula Set Kempis Perut 

Bagi ibu mengandung dan ibu menyusu, cuba bertanya pada diri sendiri ibu hamil or ibu breastfeed boleh tak makan bawang putih? Bila dapat jawapan bawang putih akan dapat jawapan garlic. Setiap masakan ada bawang putih so dont worry. Walau bagaimanapun dida sarankan uolls dinasihatkan merujuk terlebih dahulu kepada yang lebih pakar iaitu doktor sebelum uolls mengambilnya dan haruslah dalam kuantiti yang betul... Jangan terlebih sudah... Ye la mana tau uolls ada allergic gan garlic ke... Tapi macam pelik la plak allergic garlic...hehehe... Sebab garlic kan bagus untuk kesihatan. Tapi ape2 pun setiap benda yang kita makan jangan terlebih sudah. Bila dah terlebih sudah benda yang baik dan bagus pun akan jadi tak bagus dan kurang elok. Betul tak??? Macam dida buat to my sister la, walaupun dida bukan doktor yang bertauliah... hehehe... Bukan apa my sister ni selalu sangat was-was, so dida suruh dia try dulu 1 tablet untuk pagi dan satu tablet untuk malam, if okay dan baby tak allergic tu maknanye okay la kan boleh teruskan makan. And then baru try plak 2 tablet jika badan dan baby okay just consistent cara makan je. Ye la orang bersalin perlukan badan dorang ni sentiasa panas dan kuarkan angin yang tak patut ada dalam badan. So bagi sesiapa yang nak order ke or nak tanya lebih lanjut just wassap je dida. Okay la setakat ini coretan dida, nak sambung baca buku untuk Final Exam. Harap2 kuat semangat untuk study for Final Exam kang nanti tak pasal buku yang tengok dida... huhuhu...  For uolls wish me luck for Final Exam and thank youuuu sebab sudi membaca blog dida. 




Lets Healthy, Beauty and Wealthy with me... 
Eda Ariff
019-2049504
E-mail : idaariff84@gmail.com | FB : Eda Ariff | IG : edaariff

17 comments :

  1. Boleh kongsi kelebihan garlic sis

    ReplyDelete
  2. Boleh kongsi kelebihan garlic sis

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada di atas entry tu dear @Kasma Sakki. Dekat Picture Khasiat Bawang Putih a.k.a Kelebihan Garlic Tablet...

      Delete
  3. Boleh saya tahu bila ibu hamil boleh mula ambil tablet garlic ni ye..tq

    ReplyDelete
  4. Boleh saya tahu bila ibu hamil boleh mula ambil tablet garlic ni ye..tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Puan Nur Hidayah... time kasih sb sudi jengah blog sy ni. Anyway jawapan utk persoalan puan tu sebenarnya ibu pregnant boleh je amalkan pil garlic ni bila2 masa. Xde masalah melainkan time pregnant puan mmg alah pada bau garlic. Sb pregnant ni depend pada baby kan. Ada setengah time pregnant biasa kitew makan okay je. Tetapi bila time pregnant byk ragamnye. Maklumlah pembawakan baby. Puan juga boleh rujuk di link ni http://edaariff.blogspot.my/search/label/Garlic%20Tablet. Ape2 pun tahniah ye atas kehamilan puan.

      Delete
  5. sy pregnant nk msuk 7 bln n mgalami keputihan+ gatal. Boleh ambik pil ni ke? Xbahayakan kandungan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde masalah bole je amalkan. Puan juga boleh rujuk di link ni http://edaariff.blogspot.my/search/label/Garlic%20Tablet.

      Delete
    2. Lupe plak nk habaq... Klu keputihan terlalu teruk saya nasihatkan Puan pakai Pantiliner Bioseleza sangat elok tau utk ibu pregnant gune especially utk keputihan yg melampau. Sb mmg kebanyakkan ibu pregnant alami masalah keputihan. Mmg sangat2 membantu. Hanya RM174 sekotak dan ada 6pack dalam 1 kotak tu. Setiap 1pack ada 30pcs means (30pcs pad x 6pack)

      Delete
  6. sy pregnant nk msuk 7 bln n mgalami keputihan+ gatal. Boleh ambik pil ni ke? Xbahayakan kandungan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole xde masalah. Jika keputihan yang banyak sis bole try pakai pantiliner bioseleza. Sangat membantu utk ibu hamil especially keputihan yg teruk.

      Delete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. sya dah pregnant masuk 8 bln brp pil nak makan pagi dan malam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole xde masalah pun dear. Sb dida pregnant pun mmg amalkan BvAlfalfa, Garlic Tablets dan Min Kaffe.

      Delete
  9. Tablet ni di makan selepas atau sebelum makan...cara makannya perlu di kunyah atau ditelan terus

    ReplyDelete
  10. Muhammad Iman Nashriq, berumur 2tahun mengidap penyakit lelah atau asma sejak berumur 5bulan. Adik ni berulang alik ke hospital sejak umur 5bulan sebanyak 3minggu sekali untuk buat rawatan sehinggalah dia berumur 2tahun. Tapi tetap tak nampak apa2 perubahan makin sembuh ke atau makin baik,tetap sama saja. Ibu cuba memberi rawatan tradisional lain tapi tak ada juga perubahan, keadaan anaknya masih sama. Beliau bersyukur sangat apabila bertemu jus ni daripada seorang kawan, Iman tak perlu lagi dah pergi hospital buat rawatan. Batuk2 biasa ada tapi yang ketaranya Iman dah tak ada semput-semput dan sesak nafas macam dulu lagi. Kalau dulu 3kali sebulan kena pergi sedut gas, sekarang tak perlu lagi. Alhamdulillah.
    ..........................................................................
    Dan ramai lg psakit2 yg gunakan produk ni sembuh dari masalah lutut kronik,kanser dan lain2 yg guna produk jutawan herbs ni. Ini kenyataan bkn rekaan untuk melariskan produk semata2. Benda elok harus dikongsi agar sama2 dapat manfaat,okay.

    Nanti boleh hubungi En. Mohd Zuhairi dn pm sendiri testimoni2 td tu yer..๐Ÿ˜‰

    9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay๐Ÿ‘‡๐Ÿป
    En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


    ๐Ÿ’Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..๐Ÿคฒ๐Ÿผ


    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

    ๐Ÿ˜kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
    Tp nanti dia akn blas jugak yer..
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...