Thursday 11 September 2014

Bio Seleza VS Tuala Wanita



Assalamualaikum uollsss…

Today's dida nak share something for uolls about Sanitary Pads. Why Sanitary Pads??? This is because our Miss 'V' adalah tempat yang paling sensitive dan seharusnya kita memberi perhatian yang lebih pada tempat ******** betul tak? Kita sebagai seorang wanita bila datang bulan pasti emosi tidak stabil. Kadang-kadang perkara kecil pun boleh jadi besar. Just imagine bila marah orang yang berbadan besar dari kita pun kita nampak kecik je orang tu. Kecik sangat-sangat. So tak pasal-pasal je ada orang kena marah. Orang tak ada kena mengena pun kena tempiasnya. Nasib korang la ye. Sape suh kacau orang sangat. Hehehe... Tu dida admit. Sebab dida pun wanita memang cukup paham la bila perempuan datang bulan (^_^) 

Sekarang dida nak tanya dengan uolls. How many of us, women suffer these during our menstrual period?

1.   Itchiness
2.   Infection on Ms V
3.   Excessive vaginal discharge
4.   Smelly Ms V
5.   Cramp
6.   Back pain
7.   Fever 

Firstly, you need to know that 75% women suffers these sort of symptom during our menstruation. 

Menurut WHO: 


Extracted from : WHO



Kita sebagai wanita harus peka bahawa penggunaan tuala wanita yang tidak selamat boleh mengancam kesihatan tanpa disedari. Secara puratanya, setiap wanita menggunakan sekurang-kurangnya 15,000 keping tuala wanita dalam tempoh 35 tahun sepanjang hayatnya.

Bayangkan perempuan bermula memakai tuala wanita seawal usia 10 tahun dan terus memakai tuala wanita biarpun sudah menopause. Selain waktu period (datang bulan), wanita hari ini kebiasaannya memakai panty liner setiap hari. Risiko yang sama biarpun hanya panty liner. 


Kini, kira-kira 83% wanita mengalami jangkitan pada bahagian kemaluan. 
62% punca jangkitan tersebut disebabkan oleh 
penggunaan tuala wanita yang tidak selamat 
atau
kurang menepati piawaian. 

Ini contoh perbandingan antara tuala wanita biasa vs Bio Seleza.





Kenapa tuala wanita jenama biasa tidak selamat? 


Kerana tuala wanita di pasaran menggunakan kertas recycle. Melalui proses recycle ini, kertas tersebut akan di lunturkan (bleaching) menggunakan chemical. Bayangkan kertas magazine / paper tu letak di Miss V. OMG! OMG! OMG! Dah bleach confrim la uolls akan nampak kertas putih bersih suci murni kan. Ish3... Hakikatnya sangat bahaya. 

Kertas yang di bleach tadi terdapat dioksin. Dioksin adalah kesan sampingan proses pelunturan yang di gunakan di dalam pengilangan product kertas, termasuk tampon, tuala wanita, panty liner & lampin pakai buang baby. 










Tuala wanita yang biasanya terdapat di pasaraya, bukan sahaja terdedah kepada dioksin. Malah tuala wanita tersebut tiada fungsi untuk kesihatan. Sebab itulah kita boleh melihat kadar cancer semakin tinggi dan meningkat, ramai yang mencari tuala wanita dengan fungsi. Memang betul tuala wanita diluar sana memang murah. Tetapi cube fikir sejenak ADAKAH AND MAHU MELETAK RECYLE PAPER DI MISS V ANDA? Anda perlu ingat Miss V kita adalah tempat yang sangat dan paling sensitive sekali. Tetapi masih ramai yang berkira-kira  tentang wang ringgit terutamanya untuk kesihatan diri sendiri. Kesihatan tidak boleh dibeli dengan wang ringgit. Pengalaman sendiri menggunakan bioseleza memang dida rasai. Mula-mula memang biasa, but after 5 day menggunakan pantiliner keluar sedikit darah dan ketulan darah. Skit je x banyak.  Ini maybe sebab darah beku dekat rahim or maybe haid hari tu tak abis betul. And guest what??? Finally alhamdulillah back to normal. Actually tidak balas depend pada individu itu sendiri, ada setengah pening2 dan demam. But don't worry just banyakkan minum air jeBagi dida harga tak la semahal mana pun jika dibandingkan dengan mendapat kesihatan yang baik dan sihat. Ada ke benda yang berkualiti kat luar sana yang boleh kita dapati dengan harga yang murah? Kalau ada meh la share gan dida... 

Untuk pengetahuan uolls uniknya Bio Seleza ini adalah kerana merupakan satu-satunya tuala wanita yang mempunyai 4 kebaikan utama iaitu :- 




1. Bio Velocity (BV)



2. Ion Negatif



3. Nano Perak



4. Sinar Inframerah Jauh (FIR - Far Infra Red)



So pilihlah tuala wanita yang selamat. Jika uolls rasa entry ini bermanfaat untuk anda, keluarga dan rakan-rakan boleh share dengan mereka dan orang yang anda sayangi. Dida bukan hanya sekadar menjual, dida juga pengguna #bioseleza dan anda boleh beli dari sesiapa pun. Apa yang dida share ni adalah untuk kesihatan bersama. Barang baik tak salah untuk dikongsi bersamakan. Betul tak???

Apa-apa pun selepas dida tahu tentang information dan ape yang dida sendiri belajar tentang tuala wanita, rasa takut pun ada. Ingat pengalaman customer je. Rupanya dida pun mengalami benda yang sama dengan client. Patut la sekarang ni di peringkat sekolah menengah, pelajar perempuan dah mula di beri vaksin HPV untuk mengelakkan daripada terkena penyakit kanser pangkal rahim. 






For those berminat nak beli or nak jadi wakil jualan di tempat anda, boleh contact dida di 019-2049504. Tak susah pun nak jual, sebab product keperluan harian kita semua terutamanya wanita seperti kita.... Ahakssss :)



Lets Healthy, Beauty and Wealthy with me... 

019-2049504
E-mail : idaariff84@gmail.com | FB : Eda Ariff | IG : edaariff

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...