Thursday 7 May 2015

TDC Photoshoot

 Assalamualaikum uolls,

Hari ni dida berkelapangan sedikit untuk blogging. Maklum lah sekarang dah Sem 8. So banyak benda nak kene buat dan berlambak juga la assignment yang perlu disiapkan pada masa yang ditetapkan. Okay sekarang stop citew pasal study. Sekarang dida nak citew kat uolls semua pasal TDC Photoshoot. TDC Photoshoot dibuat khas especially untuk our team The Diamond Circle. Bukan hanya photoshoot di Central Region sahaja yang terlibat, malah TDC Utara dan TDC Selatan juga turut diadakan photoshoot.

First session, diadakan di area Central dulu iaitu pada hari Sabtu 11 April 2015 yang lepas di Shah Alam. Turut hadir adalah Founder The Diamond Circle CDM Shaliza Aziz with other TDC leaders menjadi AJK bagi TDC Photoshoot.  



CDM Shaliza Aziz & AJK untuk TDC Photoshoot
Yang x ada dalam gambar ni DSM Airin Diana & DSM Suhaili Isa


TDC Leaders Photoshoot 



 

Our colour theme for TDC Photoshoot




Me & Business Partner Diyana Amalina


Me and Business Partner


Cantiknye kawan-kawan dida ni haa... 






Masing-masing kene buat muka serius.


Ini lah Photoshoot kitorg


Time Photoshoot pun sempat lagi nak share business plan. Bak kate masa itu emas.



  
Jenuh jugak nak buat Photoshoot ni. Upenye bukan senang nak jadi retisss sekejap. Hahaha.... 




Jangan ingat yang buat bisness ni semua bujang. Yang dah berkahwin pun siap bawak anak masing-masing.
Anak-anak TDC

Misi dan objektif TDC photoshoot ni adalah untuk memberi satu profile business buat team kami, especially untuk kami semua, secara individual dan juga untuk team kami. Ini yang best bila buat dan berbusiness online ni terutamanya dengan team The Diamond Circle. Dari awal kami buat business ni, kami diterapkan cara kerja berkumpulan. Teamwork is very important. Tanpa team tiada lah kite. Lain sangat la dengan business MLM yang dida pernah masuk sebelum ni. Dida actually dah banyak kali try buat business MLM. Tetapi bila bertemu dengan Team The Diamond Circle memang lain dari yang lain. Ramai jugak waktu dida nak masuk business ni, ramai yang menentang especially dapat tentangan yang hebat dari mak dida sendiri dan jugak family dida sendiri. Mak mana tak sayangkan anak dan takut anak dia kene tipu. Betul tak!!! But dida memang dah bulat hati. Dida tetap nak masuk business Hai-O dibawah team CDM Shaliza Aziz, Founder  of The Diamond Circle. Dan sekarang dah terbukti tak semua MLM ni buruk. Yang buruk bukan sistem MLM itu sendiri  tetapi individu itu sendiri. Sistem tak salah. Yang salah manusia itu sendiri, yang buta hati dan gelap dengan wang ringgit. Kite bila berbusiness ni kene jujur, amanah, sabar dan berusaha. Jika tiada usaha tiada la hasil. Berbusiness bukan setakat kene pandai selling or jual barang aje tetapi kene jaga ukhuwah and teamwork. 

Ape yang dida lihat kat sini, ramai yang nak cepat kaya tapi malas untuk berusaha. Tapi ingatlah tanpa usaha tiada la hasil. Apa yang dida cakap ini bukan untuk uolls sahaja tapi peringatan untuk diri dida sendiri jugak. Apa yang dida buat bukan ingat nak kaya aje. Tapi dengan berbusiness ni la dapat bantu ringankan beban family dida, bila diorang susah boleh dida bantu diorang jugak. Dengan berbusiness ni la dapat bantu umat Islam  yang lain jugak. Kite tak tahu esok lusa nasib kite macam mana. So baik kite susah sekarang dari susah kemudian. 





Let's Healthy, Beauty and Wealthy with me... 

019-2049504


E-mail : idaariff84@gmail.com | FB : Eda Ariff | IG : edaariff

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...