Monday 28 December 2015

Buat 2 Kerja Untuk Tampung Kos Sara Hidup



Assalamualaikum uolss, 

Hari ni mesti ramai yang busy uruskan pendaftaran persekolahan anak2. Mau seorang anak confirm habis dekat RM500++. Tu baru sorang, kalau 2, 3, 4, 5 orang anak dah bape T_T Pada yang kurang mampu dan berpendapatan rendah ni macam mana la ye. Ermmm... Ditambah dengan ekonomi sekarang ni lagi la tertekan. Dikatakan tahun 2016 merupakan tahun mencabar dari segi ekonomi negara kitew ni. Dari segi perbelanjaan kewangan, orang dah mula berjimat cermat, simpan duit untuk keperluan anak2 & yang mana penting sahaja. Dulu mungkin yang mempunyai taraf hidup yang selesa, boleh joli sana sini. Tapi itu semua dulu, sekarang mungkin agak goyah, kurang selesa dan mula terasa keperitan selepas pelbagai kenaikkan harga.

Itu golongan yang selesa. Bagi gologan marhaen macam kitew ni macam mana la plakkan. Dah la gaji pun cukup2 makan aje dengan nak bayar hutang sana sini, terbeban dengan kos sara hidup yang kian meningkat, tapi gaji tak bertingkat-tingkat pun... huhuhu T_T Just imagine baru2 ni pi market jika shopping barang dapur dulu dalam RM100 penuh gak la bakul. Sekarang kalau hangpa pi market shopping dalam RM100 x sampai penuh bakul raga. Bukan troli tolak tu tau, tapi bakul raga yang kitew duk tolak kat market tu. Memang terasa sangat2 uolss. So nak tak nak, kitew terpaksa bersedia suka or tidak.




Boleh dikatakan nilai duit kitew makin mengecil. Expenses pula makin hari makin bertambah xde satu pun dapat dikurangkan. Sampai bila kitew mampu bertahan? Sebahagian besar daripada kitew semua menghadapi keadaan yang sama. Thats why dida decide untuk GANDA INCOME secara teamwork especially with team #TheDiamondCircle. Just business online and depend on uolss nak buat secara full time or part time. Macam dida sejujurnya dida buat business online secara part time walaupun secara hakikat dan nyata dida ni dah ada kerja dan gaji tetap but still buat another side income. Lagi pun sekarang kene pikir long-term not short-term. Bagi dida biar susah2 dahulu dan bersenang-senang dikemudian hari. In future kitew x tahu apa yang akan terjadi pada diri kitew, pada family kitew dan kepada anak2 kitew. 

So... jalan keluar untuk atasi masalah kesempitan hidup adalah dengan GANDA INCOMESebab tu kitew boleh lihat ramai sekarang ni, tidak kira suami isteri buat 2nd job untuk dapatkan extra money. Nak harapkan gaji 100% jawabnya memang banyak bocor 😂 Thats how dida jumpa business with SHOM ni. Just with buisness online yang mudah, flexible and on demand. Apa2 pun depend on u. Nak banyak income kene berusaha lebih, xada benda didalam dunia ni kitew boleh dapat tanpa usaha and free of charge. Semuanya kene usaha baru lah kitew akan dapat hasilnya.



Ni bukan dida cakap tapi Menteri yang cakap. So kitew boleh buat 2 kerja. Especially online business asalkan tak kacau prestasi kerja kitew. So lepas ni harap2 xde la bosss yg menghalang orang nak buat 2nd income?? Kitew semua kene ingat xada org yang nak buat business ni sebab suka2 atau minat tapi sebab nak tambah income. Bukan untuk diri sendiri tapi untuk keluarga kitew jugak. Minat hanya datang selepas nampak income & hasil. If tak ada side income, dgn keadaan ekonomi sekarang, gaji sama ada negatif or cukup2 makan jer. T_T



So Be your own Bosss!! Just From HOME!

Pernah tak uolss terfikir hanya melalui business online kitew dapat generate income 4-5 angka sebulan?? Dengan side income kitew tu la, kitew dapat membantu meringankan beban suami dan keluarga kitew. Buat tetibe dalam family kitew mmg tengah susah dan perlukan pertolongan, at least kitew ada untuk membantu meringankan beban mak ayah kitew. Especially dapat beri sedikit sebanyak duit pada mak ayah kitew tiap2 bulan dan tak perlu nak berharap dengan gaji suami 100%. Percayalah suami anda pasti bangga dengan anda :) . Ye la... buat mula2 dulu uolss nak start business kene kutuk & perli kaw2 gan suami uolss. So kitew bukti yang kitew mampu dan boleh buat. Time tu baru la haaa ambik kooo sekali dapat income kalah suami uolss punye gaji.


Bestkan dengan hanya business online anda dapat income 4-5 angka sebulan??




Jangan risau online business ni sangat sesuai dan flexible untuk semua lapisan masyarakat dan untuk semua golongan. Tidak kire untuk ibu2 yang sudah bekerjaya, suri rumah tangga sepenuh masa dan juga bagi pelajar. Dimana ada kemahuan disitu ada jalan. Apa yang penting, semangat untuk berubah. Berubah kearah  yang lebih baik. Bak kate pepatah carilah ILMU walaupun sampai ke negara China. And pada uolss yg nak buat side income DON'T WORRY bimbingan, tunjuk ajar, tips, cara marketing semua diajar dalam kumpulan secara PERCUMA! 



Ramai yang nak pakai apa yg kita pakai, nak ada apa yang kita ada, tapi tak nak buat apa yg kita dah buat & sanggup buat. Hakikatnya bukan senang nak senang. 

Jangan leka dlm comfort zone kita yang belum tentu comfort akan datang ni especially dalam ekonomi macam sekarang. If kita tak berubah sekarang, bila lagi?

For those nak cari side income thru online business boleh contact Dida +60192049504. Sama-sama kitew membantu antara satu sama lain.


InshaAllah 😂


Sekadar perkongsian untuk uolss semua...





Lets Healthy, Beauty and Wealthy with me... 



019-2049504 

E-mail : idaariff84@gmail.com | FB : Eda Ariff | IG : edaariff

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...