Thursday 14 August 2014

BB Plus

Produk yang sangat laris BB Plus Collagen


Kolagen…. Ape tuh??? Haaa… eda rasa mungkin ada yang baru pertama kali mendengar produk BB Plus Collagen ini. Di sini eda cuba terangkan selengkap yang mungkin apakah die produk kolagen ini. Produk ini sebenarnya adalah minuman supplemen untuk KECANTIKAN KULIT. Biasanye ramai di antara kite menggunakan produk kecantikan untuk kegunaan luaran sahaja kan? Tetapi, tak ramai yang tahu yang kolagen untuk dalaman. Jadi, BB Plus Collagen ini adalah jawapan kepada bagaimana untuk membina kecantikan dari dalam.


Apa itu collagen?
  • Protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protein di dalam badan dan  80% struktur kulit terbentuk darinya.
  • Menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan

 Kenapa ramai wanita pilih makanan kesihatan berasaskan collagen?
  • Dapat melambatkan proses penuaan
  • Menjadikan kulit lebih anjal & cantik


Penuaan merosakkan kolagen dan seterusnya merosakkan kulit


  • Kolagen membentuk 70% daripada lapisan dermis kulit. Ia adalah bahan utama dalam kulit, tulang, rawan dan pelbagai tisu penghubung di dalam badan kita. Kolagen membantu pertumbuhan semula kulit baru serta mengekalkan kelembutan kulit. Di dalam sendi rawan, ia berfungsi sebagai kusyen untuk mengurangkan bebanan terhadap sistem struktur badan terutama pada pinggul, sendi dan lutut.



    • Faktor penuaan luaran dan dalaman boleh merosakkan fiber protein, fibroblas dan vitamin yang diperlukan untuk merangsang penghasilan kolagen. Kekurangan kolagen adalah antara faktor penyebab terjadinya proses penuaan kulit.



      Mengapa memilih BB Plus?

      BB Plus diperbuat daripada kolagen ikan yang bermutu tinggi. Kolagen ikan dikelaskan sebagai Kolagen Jenis II, yang mempunyai struktur rantaian asid amino yang seakan-akan sama seperti yang terdapat dalam kolagen manusia. Habitat semulajadi ikan menyebabkan kolagen ikan  mempunyai kandungan Prolin dan Glisin yang cukup dalam suhu badan ikan yang rendah iaitu sama seperti kolagen manusia. Prolin dan Glisin adalah dua jenis asid amino yang penting untuk penghasilan kolagen, mengekalkan kecantikan kulit dan kesihatan rawan. Kolagen ikan ditukarkan menjadi peptida dengan menggunakan teknologi terkini untuk sumber kolagen yang kaya dan kesan penyerapan yang lebih baik.





      Bagaimana BB Plus Bertindak?

      Mod tiga tindakan:

      Fungsi BB Plus

      Bagaimanakah dengan aksi perlindungan antioksida tambahan? 

      Jus blackcurrant mengandungi anthocyanin untuk melindungi kulit muka dan badan daripada sinaran UV dan radikal bebas. Ekstrak biji anggur dengan OPC (oligomeric proanthocyanidins) mengurangkan ketidakselesaan kulit serta menggalakkan penyembuhan kulit. Vitamin C dan roselle menguatkan rantaian kolagen, melindungi kolagen di dalam dermis kulit dan menggalakkan proses sintesis

      Bagaimanakah BB Plus dapat meningkatkan kualiti kulit?

      Serat epal dan inulin (serat diet) menggalakkan pencerahan kulit melalui proses detoksifikasi.

      Bagaimanakah BB Plus dapat membantu mengurangkan ketidakselesaan penyakit sendi?

      Peptida kolagen ikan adalah sumber Kolagen Jenis II yang baik dan merupakan komponen utama dalam rawan untuk membantu mencegah keradangan yang disebabkan oleh rheumatism and osteoarthritis.

      BB Plus mengandungi peptida kolagen yang tinggi untuk mengganti dan membina semula rantaian kolagen yang diperlukan untuk menjadikan kulit anjal, lembab, tegang dan gebu menawan. Rasa enak campuran ekstrak blackcurrant 100% dan jus roselle berkualiti tinggi serta kolagen ikan yang tidak berbau.

      7 Hasil Kulit Cantik

      • Kulit wajah berseri dan cerah
      • Kulit menjadi anjal dan tegang
      • Kulit menjadi halus dan gebu
      • Kulit lebih lembap
      • Kulit lebih licin serta kurang garis halus dan kedutan
      • Kulit lebih cepat sembuh dan pulih
      • Kulit kurang kesan kerosakan akibat sinaran matahari



      Kelebihan pengambilan BB Plus Collagen secara berterusan:

      ü  Bertindak sebagai anti-penuaan, seperti melicinkankan garisan dan kedutan di kulit agar nampak tegang dan berseri

      ü  Meningkatkan keanjalan kulit

      ü  Menguatkan dan menyihatkan kuku serta rambut

      ü  Meningkatkan kenyenyakan tidur

      ü  Melembapkan kulit yang kering

      ü  Collagen berfungsi sebagai ejen "chondroprotective" yang mana melindungi "cartilage" dan cecair "synovial" yang membantu mengurangkan masalah sakit sendi seperti di lutut

      ü  Sekiranya di ambil sebelum melakukan senaman / aktiviti fizikal, collagen dapat memberikan kesan "anabolik", iaitu meningkatkan tenaga & prestasi

      ü  Menggalakkan penyerapan asid amino yang dapat mengurangkan lemak badan (membantu mengurangkan berat badan)

      ü  Bersifat anti beku di mana membantu mencegah darah dari membeku yang dapat membantu mereka yang mempunyai masalah jantung

      ü  Membantu merawat masalah seperti jerawat, kulit tak sekata, parut dan sebagainya



      Ramuan

      Kolagen ikan terhidrolisis, ekstrak biji anggur, Vitamin C, jus bunga roselle, jus buah blackcurrant, serat epal dan inulin.


      Cara Pengambilan

      Campurkan 1 paket BB Plus ke dalam 150ml air bersuhu bilik. Elakkan daripada menggunakan air panas. Kacau dan sedia diminum. Pengambilan terbaik adalah sebelum makan ataupun sebelum tidur.

      Sesuai untuk pesakit diabetes. Warna, rasa dan tekstur produk dalam setiap kelompok mungkin berlainan disebabkan oleh ramuan asli yang digunakan.

      Tanpa Gula dan Kolesterol 

      Gula gantian semulajadi dengan Indeks Glisemik yang rendah digunakan untuk memenuhi keperluan mereka yang mempunyai masalah jantung dan diabetes.

      Pada yang nak dapatkan BB PLus Collagen boleh SMS@WhatApps

      Eda
      019-2049504
      idaariff84@gmail.com


      Alhamdulillah baru sehari eda gunakan dah nampak perubahan




      Lets Healthy, Beauty and Wealthy with me... 
      Eda Ariff
      019-2049504
      E-mail : idaariff84@gmail.com | FB : Eda Ariff | IG : edaariff

      No comments :

      Post a Comment

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...